1976

På Tycho Braheskolan i Helsingborg hamnade jag i ett trevligt gäng. Det var flest veckopendlare i klassen eftersom Kemilinjen inte finns på så många platser. Det var jag, Thomas från Hässleholm, Robert från Kristianstad, Leif från Perstorp och Ulf från Höör som var mest i grupp. Thomas hade tjej med jobb och lägenhet så där var vi mycket. Jag bodde inneboende hos en del olika personer medan Robert och Leif bodde på studenthotell. Sista året på Kemi så blev vi delade. Vi var några som valde livsmedelsinriktad linje med microbiologi. Den linjen fanns inte på flera platser i Sverige så då fick vi ännu flera veckopendlare från nästan hela Sverige i klassen. Det gjorde att vi hade en väldigt fin sammanhållning i klassen och hade mycket kul för oss.