Kontakta mig gärna med e-post / Mail me Lisbeth Markoff
Denna sidan är uppdaterad 98-05-10 Copyright Patrik Gertsson, Grytåkersvägen Nymö, 290 34 FJÄLKINGE

Välkommen till Lisbeth Markoffs musiksida.

Jag arbetar på Kristianstads Kommunala Musikskola.
Det innebär att jag besöker flera skolor i kommunen och undervisar elever som valt att spela ett instrument. Eleverna får gå ifrån sin ordinarie lektion och spela för mig en stund varje vecka. Jag undervisar på piano och blockflöjt.

Hemma spelar jag fiol med min son Viking som går i tredje klass i Fjälkinge och spelar fiol för Ingvar Hugosson som är lärare på musikskolan. Någon gång går jag till kyrkan i Nymö och spelar lite på orgeln som är ett av mina favoritinstrument. Jag är utbildad Kyrkokantor och har arbetat som kantor innan jag bestämde mig för att barn var roligare än "bröllop och begravningar".

Dirigent = Musiker som har förmågan att göra alla till lags samtidigt.

Koloratursopran = En sångerska som har svårt att hitta rätt tonart men har hysteriskt roligt medans hon letar efter den.

Till musikskolans personalförteckning
ENYA midiarkiv