SEMESTERRESAN TILL TURKIET

Hugo, Arvid och Tina flyger för första gången. Ett underbart lägenhetshotell.

Besök i droppstensgrotta.                                Dopp i Medelhavet. Hotellet hade egen strand.

God mat på restaurang.                                    Besök på bananplantage

Stora fruktodlingar här i Turkiet.                Bad i bergsflod. KALLT! Åt nyfångad forell.

Snart pizzadags.                                                Bad i 1000 m2 pool. Underbart!

Besök i en 800 år gammal Haranja? Mat, musik och uppträdande. Traditionellt. Tina som turkisk prinsessa.

Höjdhopparen Hugo                                        Tina är midsommarfin.

Tina gick i Bamseklubben.                            Dans kring midsommarstången. Varmt!

Min "Bamsedress"                                            Hugo, Erik och Arvid flög fallskärm HÖGT upp i luften

2005-06-19 20:49

Hej Patrik!

Här är allt bra. De små barnen sover efter en händelserik dag. Vi kom inte i säng förran klockan ett på natten. Här är varmt och gott och vi bälgar i oss dricka. 4 liter om dagen ska man dricka. Idag har vi varit lite och badat och varit på superkids och bamseklubben. Sedan har vi varit på utflykt i Alanya och sett borgen, droppstensgrottor och röda tornet och så har vi förstas badat igen.
Imorgon ska vi bara vara har på hotellet. Vi ska bada och gå på klubbarna. Här är underbart och vi bor mycket lyxigt.
Krama Viking från mig och en stor kram till dig!

Lisbeth

2005-06-20 19:36

Hej Patrik och Viking!

Vi har haft en härlig dag idag. I förmiddags var Tina och jag på Bamseklubben. Vi målade och lekte, hade tävlingar och piratjakt. Pojkarna badade. I eftermiddags var vi nere vid havet och badade. Pojkarna flög fallskärm. De var jättehögt uppe. Tina har hittat massor med människor att leka med.
Ikvall har jag , Tina och Erik varit på restaurang och Hugo och Arvid har varit på pizzaparty på Superkids. Imorgon ska vi på utflykt nästan hela dagen. Vi ska upp i bergen. Titta på skola, moske' och en bananplantage och äta turkisk mat.

Allt ar toppen.

Stor kram från oss alla.

2005-06-21 19:24

Hej mina älsklingar!

Idag har vi varit på utflykt. Först åkte vi till en bananplantage. Vi såg även apelsiner och citroner på träden. Sedan såg vi en romersk ruin från 100-talet. Efter det så åkte vi till en skola och sedan till en moske'. Efter det så åkte vi upp i bergen och där åt vi foreller och satt ute i vattnet på platåer. Pojkarna badade där men det var iskallt. I kväll har vi badat på hotellet. Här finns minst 100 kvadratmeter pool och så har vi hela medelhavet att bada i. Tyvärr består bottnen av småstenar sa det ar skönt att ha skor på fötterna. Men vågorna är härliga.
Alla mår bra!

Kram från Lisbeth och Hugo. De andra är i lägenheten.

2005-06-23 12:14

Hej på er båda!

Hugo har ett eget gasverk idag. Hoppas att det blir bättre för ikvall ska vi på turkisk natt med bl.a. magdansare och traditionell mat. Tina har lärt sig dyka mellan mina ben idag. Minst 150 ggr höll hon på.
Arvid är förkyld och hostar men nu är han på fotojakt med klubben. Imorgon ska klubbarna in till Mcdonalds på förmiddagen och på eftermiddagen ska vi vara med på midsommarfirandet.
Tina ska på spagettifest i eftermiddag och Erik gör som vanligt ingenting.
Nu ska vi gå och ta oss en middagsslummer så vi orkar med kvällen.

Kram till er båda från Lisbeth och Hugo.

2005-06-24 19:42 Grattis Viking

Hej min älskling!

Hoppas att du har en fin födelsedag och att pappa har gett dig fina presenter. Jag har försökt att ringa till dig flera gånger men det är ingen som har svarat.
Vi har haft det bra idag. Först Mcdonalds och sedan midsommarfest med dans kring stången och fiskedamm. Sedan har vi ätit mycket jordgubbar.
Vi ses snart!

Stora kramar från mamma och dina syskon.

2005-02-      Fritidsresor handpeng    3000:-
2005-05-06 Fritidsresor                      21995:-