Den 22 mars dog BBS-en Vikings Nest

Året har varit fint.
I år var vi för första gången på semester med ungarna. Det blev en 3 dagars överaskningstur till Astrid Lindgrens värld , Kolmårdens Djurpark och Linköpings Militära flygmuseum där Hugo blev väldigt förtjust i en gul Draken.

Vi har inte haft några speciella sjukdomar eller skador förutom ”normala” ihop-syningar av spräckta ögonbryn och näsor efter misslyckade flygningar från favorit hoppsoffan. Lagom till midsommar fick vi nödtorftigt klart vårt nya matrum.
Vi har också fått en ny mysig braskamin som kommer att ge oss lite extra värme under de kalla dagarna. Detta är något som jag länge funderat på, men beslutade när sotaren tyckte att skorstenen behövde tätas och vi ändå hade "yrkesfolk" hos oss.
Inför den stora helgen gäller det att man är ren och fin - då åker ungarna i badet - det är högtidsstunder när man kan skvätta vilt över allt och alla.
På dagis, i skolan och i kyrkan tränas det för fullt på Lucia och julsånger och lekar. Alla väntar på tomten och skriver sina önskelistor. Till julafton huggs det en gran som ungarna älskar att klä med prydnader och ljus. I år blir det en större gran som nu får plats i vårt nya rum där vi har högt till tak.

The soon gone year was fine.
This year was the first time we had vacation with our kids. It was a 3 day trip to The Astrid Lindgren World, Kolmården Zoo and safari Park and The Air Force Museum in Linköping where Hugo got extra fond to a yellow Draken.
No bad diseases or injuries except ”normal” stitches to get eye-brows and noses back again after flying from the favorite jumping sofa.
We have got a new cozy fireplace helping us getting the extra comfort in the winter.
It is important to be clean and nice when the BIG holyday comes. The bath is all kids favourite when they can splash water over all and everything.
In kindergarten, school and the church, songs and dances for Lucia and Christmas are exersised. All kids are busy waiting for Santa and writing their lists. On Christmas Eve the Christmas trea comes in the house. The kids love to dress the trea with nice things and canles. This year we will get a big christmans trea as our new room has plenty of headroom.

Familjebild i det "nya" rummet.

Ungarna tvagar sig inför besöket av tomten.

Viking som vimsig stjärngosse i Julspel.

Hugo poserar vid granen.