Det här året gick jag min första datakurs.

Programmeringen gjordes genom att man tryckte ut hål motsvarande koder på ett pappark som man sedan läste in i datorn. Samma år köpte jag min första elektroniska räknedosa. Den var avancerad och dyr men gick inte upp mot räknestickan som satt i ryggraden. Den kunskapen är fortfarande bra att ha när man behöver göra någon huvudräkning - det är bara att ta upp stickan i huvudet och spana in skalorna.

Jag gick på Österängskolan och hade en liten lägenhet i närheten av Idrottshallen men helst bodde jag i Yngsjö dit det var lätt att transportera sig med motorcykeln eller bilen.

Detta året valde jag Kemilinjen för de sista 2 åren på gymnasiet.

Valet kanske främst var för att jag inte trivdes med ett par lärare på Österäng men även för att min Kemilärare där var mycket bra och fick mig intresserad. Valet av Kemi förde mig mot två roliga skolår i Helsingborg.