Kontakta mig gärna med e-post / Mail me :hugo@pgdata.se

Hej - Karl
Hugo Bartolomeus är mitt namn, jag är född den 29e januari 1994. Min favoritkompis heter Viktor.
När jag var 1 år så fick jag en konstig magsjukdom som ingen har lyckats förklara. Jag äter låglaktoskost (ingen vanlig mjölk) och tar järn och kalk både morgon och kväll.
Ibland har jag ont i mina ben eller armar och då får jag lite medicin för det också innan jag ska lägga mig.
För övrigt är jag mest i luften hela tiden - förutom då jag landar förstås..
Ibland misslyckas landningen - då får jag åka in till sta´n och sys ihop - men bara om det är någonstans där det syns mycket - annars så får det bli lite tejp tills det har läkts. Sjuksjöterskan brukar säga att jag är SÅÅÅ duktig som inte skriker när doktorn ska sy.

Nu har höstterminen 1999 börjat. Jag har lärt mig cykla - ofta i diket.

Augusti 2001
Jag samlar frimärken - liksom mina bröder - fast mest jag. Jag samlar främst på Brittiska samväldet så jag har många drottningfrimärken.

2002 - en springare det är jag - 3 km på 15 minuter. Kalvinknatet på 7 och en halv minut trots att jag hade vattenkoppor och feber. Är det roligare med fotboll?

2003 - Kalvinknatet även i år fast helt otränad. Det har varit en jobbig höst och vinter. Jag har haft mycket huvudvärk och ätit medicin i stort sett hela dagarna. Det har blivit många resor till sjukhuset i Lund men de kan inte hitta felet på mig. Denna våren har det varit bättre och jag har börjat träna fotboll med Arvid i Vanneberga. Kristina är också med på fotbollen.

2004 - Senhösten har varit riktigt eländig. Jag drabbades av en magbakterie som tagit alla mina krafter så att jag inte kunnat gå i skolan.

2005 - Från julhelgerna har jag ligget på sjukhuset till sportlovet. De första veckorna fick jag närning med slang genom näsan till magen. Det pumpades sakta så att magen inte skulle spy upp allt. Pumpen gick över 12 timmar om dagen i början. Sedan så ökades hastigheten och till slut så togs slang och pump bort så att jag skulle lära mig att äta själv utan att spy. Det är inte lätt och jag mår ofta jättedåligt både på morgnarna och när jag har ätit.
På sjukhuset fick jag flera kompisar. Biljard och bordtennis var kul att spela.
När jag fyllde år hade mamma beställt ett bordtennisbord till mig att ha hemma. Det kom inte fram i tid men nästa helg när jag fick komma hem några timmar så var bordet levererat. Hela familjen spelade i vårt uterum. Det är kallt men vindstilla och bra ljus så det går bra att spela med en eller två tröjor på sig. Efter ett par veckor är det mest jag och pappa som spelar - de andra är för dåliga...
Viking kanske kan spela med mig men han har opererat benet så han ligger mest och latar sig.
Efter påsk fick jag influesa. Det var inte skoj. Jag mådde pyton och det ringde i huvudet på mig. Det gick bra att sitta uppe och pyssla lite om jag inte behövde gå.
Plastmodeller - Jag fick ett flygplan av min kompis. Pappa hjälpte mig att bygga. Sedan målade jag. Det blev fint och jag fick en modell till som var lite svårare. Det är båda plan från andra värdskriget.
Förutom flygmodeller som har blivit riktiga plan som jag tävlar med så tränar jag också bordtennis.

2006 - det har blivit mycket modellflyg. Jag är med i Modellflygklubben Snobben i Nymölla och det finns mycket bilder på mig och mina kompisar i galleriet. Jag har varit med på både DM och SM i friflygklassen HKG.

Bildgalleriet

Jag är jätteduktig - här diskar jag 1997
1998 1999
2001 Kalvinknatet 2002

Lätt som en fjäder.

Det hade pappa inte orkat med
Erik eller Viking

2003 - nästan krans..

Pannkakstårta

Födelsedagskalas med kompisarna
i Bromölla badhus.
Sommarparty på vintern

2004 - 10 år 2005 - 11 år gammal

Vi är på experimentariet i Tuborg - nej det är inte sondmatningsslangar.